התאמות בכתה לבעיות בעיבוד החזותי (visual processing)

תוכן עניינים

רקע : בעיות בעיבוד חזותי

בעיה בעיבוד חזותי קשורה לאופן בו המוח מעבד מידע חזותי.

 אם העיבוד לא פועל כראוי, עלולים להיות קשיים חזותיים שונים כגון: קשיים בהבחנה חזותית, בעיבוד חזותי- מרחבי, בזיהוי רצף חזותי, בעיבוד חזותי-מוטורי. כמו כן יכולות להיות גם בעיות זיכרון חזותי לטווח ארוך או קצר, בעיות סגירה חזותית, היפוך אותיות ועומס חזותי (הידוע גם בשם תסמונת אירלן או תסמונת Meares-Irlen).

השלכות עומס חזותי על לימוד בכתה

עובדי הוראה יכולים לבצע בסביבת הכיתה מספר שינויים, כדי לסייע לתלמידים הסובלים מבעיות עיבוד חזותי הקשורות לתסמונת אירלן.

ילדים החווים תסמינים של עומס חזותי(תסמונת אירלן)יגלו, שבעיות העיבוד החזותי שלהם מחמירות על ידי תאורה בהירהוניגודיות גבוהה (למשל, הדפסה שחורה על נייר לבן).

שינוי התאורה והפחתת הניגודיות בדף, במסך ובלוח – הן דרכים פשוטות לשפר את סביבת הכיתה לילדים המתמודדים עם עומס חזותי, ועל ידי כך לשפר את הwell-being  שלהם ואת היכולת הלימודית שלהם.

סיכום

כדאי לבצע את ההתאמות הבאות בכתה:

  1. להפחית תאורה בהירה,עדיף להסתפק בתאורה טבעית
  2. להושיב את הילד מתחת לחלון כך שלא יסתנוור גם מהשמש.
  3. לכתוב על הלוח בצבעים כמו: כחול או ירוק (עדיף לבדוק עם הילד מה עדיף לו)
  4. לאפשר לילדים לחבוש כובע עם מצחייה.
  5. לכתוב על דף עם צבע הנעים לילד . לא דף לבן.
  6. לכבות את תאורת המקרן בזמן שלא משתמשים בו.
  7. במצגות להשתמש ברקע שאינו לבן. עדיף קרם, אפור בהיר תכלת וכדומה.

 

הבהרה משפטית

 המידע והתכנים המופיעים באתר זה נועדו לשם אספקת אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר המלצה, עצה רפואית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם מומחה על בסיס אישי ופרטני. מטרתם של התכנים הכתובים באתר היא לסייע בידי המעיינים בו ולהרחיב את בסיס הידע שלהם בנושאים המובאים בו טרם הפנייה למומחה הרלוונטי.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר בזמן הקרוב

דילוג לתוכן