שימוש בשקפים מסנניי צבע במבחנים סטנדרטיים בארה"ב ובישראל

תוכן עניינים

רקע

לתלמידים, בישראל ובעולם, שמשתמשים בקביעות בשקפים מסנני צבע שהותאמו להם באופן אישי, יש לעתים קרובות חששות ושאלות אם הם יורשו להשתמש בטכנולוגיה מסייעת זו, במבחנים רגילים ובמבחנים רשמיים.

שימוש בשקפים בארה"ב

 בארה"ב השימוש בשקפים מסנני צבע מוכר ומאושר לשימוש  במבחנים סטנדרטיים של המדינה בבתי הספר ובמוסדות האקדמיים.
ברוב המקרים, התלמיד חייב להביא אישור שאכן הוא אובחן עם עומס חזותי ונמצא שהוא זקוק למסנני הצבע.

מועצת המכללות בארצות הברית, מציינת בהתאמות שהיא מציעה, ששקפים מסנני צבע הם התאמה מקובלת בכל המבחנים הסטנדרטיים ובבחינות הכניסה לקולג', כולל בחינות SAT ו AP

https://accommodations.collegeboard.org/typical-accommodations/other

רוב המדינות מציעות  שימוש בהתאמות צבע, להדרכה ולהערכה.
עבור הערכות שנעשות באופן מקוון/ממוחשב, ניתן להיעזר בניגודיות/צבע הזמינות במחשב, ועבור הערכות מבוססות נייר, ישנם שקפים צבעוניים זמינים לשימוש.
רוב המדינות בארה"ב דורשות שהתאמות מסנני הצבע ישמשו גם להוראה, להדרכה וגם להערכה, לאורך כל השנה.

שימוש במסנני צבע  מועיל לאנשים עם בעיות עיבוד חזותי מסוימות, כגון עומס חזותי (תסמונת אירלן), על ידי כך שמסנני הצבע מפחיתים את העומס החזותי וע"י כך הקריאה נעשית בקלות רבה והטקסט מובן  להם יותר.

אם תלמיד  בארה"ב זקוק במבחן לשקפים מסנני צבע שהותאמו לו ,הוא נדרש ליידע את המוסד בו הוא נבחן על צורך זה מבעוד מועד, ולספק אישור  או ראיה כדי לתמוך בבקשה זו.

לכל מוסד או מסגרת  בארה"ב עשויים להיות נהלים ספציפיים לגבי האישור לשימוש בשקפים מסנני צבע במהלך האבחון או המבחן. ישנם מקומות שהם מספקים את השקפים ואחרים המאפשרים לנבדק להביא את השקפים שלו.

חשוב לציין שהשימוש בשקפים צבעוניים/ מסנני צבע, אינו מתאים  לכל האנשים עם בעיות בעיבוד החזותי, והתאמות אחרות כגון: תוספת זמן או הקראה, עשויות להיות מתאימות יותר.

שימוש במסנני צבע במהלך מבחנים בישראל

בישראל, עד היום עדיין אין אישור רשמי במשרד החינוך ובמסגרות האקדמיות המאפשרות להיבחן עם שקפים מסנני צבע. הגיע הזמן שיכירו בכך גם בישראל.

 

 

הבהרה משפטית

 המידע והתכנים המופיעים באתר זה נועדו לשם אספקת אינפורמציה כללית בלבד ואינם בגדר המלצה, עצה רפואית, חוות דעת מקצועית או תחליף להתייעצות עם מומחה על בסיס אישי ופרטני. מטרתם של התכנים הכתובים באתר היא לסייע בידי המעיינים בו ולהרחיב את בסיס הידע שלהם בנושאים המובאים בו טרם הפנייה למומחה הרלוונטי.

צרו איתנו קשר

השאירו פרטים ואנו ניצור אתכם קשר בזמן הקרוב

דילוג לתוכן